A HUMAN TOUCH FONTOSSÁGA A COVID IDEJÉN

Szerző:
Kellényi István
|
2020-05-13

Mikor szükséges a sales folyamatokba a “human touch”?


A Corona alatt biztosan kiderül, mi az, ami működik human touch nélkül és mi az, ami nem. Eddigi tapasztalataink alapján úgy látjuk, hogy több iparágat és területet tekintve - például a banking szektor, biztosítási szektor, fintech, mezőgazdasági termelés, technológiai gyártó cégek, szálítmányozás, logisztika és energatika - elmondható, hogy cégen belül a sales folyamatoknak sok esetben akár a 75%-a is automatizálható lehetne. Megmutatjuk, merre lépj, ha most kezdenél bele! De ha feketeöves vagy sales menedzsmentben, akkor is olvass tovább, persze csak ha érdekel, mit jelent a low touch mindset!

Jöjjön akkor a sales process management és a marketing automatizáció örökzöld kérdése, aztán lássuk, hogyan érdemes megközelíteni a témát 2020-ban! Milyen tevékenységeket, folyamatokat lehet és kell automatizálni, és mi az, amiből egyszerűen soha nem lesz érdemes kiiktatni a a vonal, vagy a monitor másik végén csücsülő kolléga jelenlétét? A poént le is lőttük, kell a human touch. De mikor és mennyi?

A mi elvünk az intelligent automation. Minimalizáljuk a valódi emberi erőforrások igénybevételét, hogy olyan feladatokra tartogathassuk Jolly Joker sales account manager-ünket, amikor tényleg ott kell lennie – hiszen ő a valódi hozzáadott érték. Lássuk, mit ne engedjünk ki az emberi kezek közül!

Ne a megbeszéléseket automatizáld, hanem az időpontfoglalást!

B2C termékek és szolgáltatások esetében még elzötyög a rendszer a hirdetésekkel, ott vannak a webshop-ok, a vásárló ügyesen a kosárba teszi a terméket és fizet. De mi a helyzet a B2B piacon? (Több részletes marketingkommunikációval foglalkozó esettanulmány is feldolgozza az eposzt, itt van egy, ha mélyebbre ásnád magad a témában!) 

B2B partnerek esetén a történet vége, hogy a client előbb-utóbb csak beszélne egyet a dolgokról egy kompetens személlyel. Hogy miért van ez így? Itt eleve mélyebb a kapcsolat, nagyobb a költés, nagyobb a felelősség, több infóra van szükség a döntéshozatalhoz.  

Ha valaki érdeklődik a terméked, szolgáltatásod felől, akkor rád fog keresni. És eljön a perc, mikor végre rátalál a site-odra. Készülj fel alaposan erre a hőn áhított pillanatra! Tárazz be tartalmakat, és persze automatizáld a contentek megosztását is, használj contact form-okat, beszédes, és releváns információkat tartalmazó landing page-eket, segíts neki a döntéshozatali folyamatban. 

A beszélgetésekhez, Skype, vagy Zoom meetingekhez automatizálhatod az időpontfoglalást, csillagos ötös. Azonban a végén ne sajnáld az időt rá, hogy képbe kerülhess az ügyfél problémái kapcsán, felmérhesd a pontos igényeit, mélyebb motivációit. Ide már kell az a talpraesett sales account, aki felveszi a telefont, és meghallgatja, mit szeretne a potenciális partner.

A low human touch jegyében a következő feladatok szárnyaljanak az automatizáció pehelykönnyű szárnyain!

Nos, mik azok a feladatok, amiket nyugodtan az intelligent automation részeként lesöpörhetsz magadról és a csapatodról?

1. Adminisztráció – minden mennyiségben, viszlát excelek, viszlát Google sheet-ek

2. Hívások dokumentálása, push notik, emlékeztetők, follow-up process.

3. Munkaszervezés, lead-ek leosztása, Salesforce cleanup, riportok készítése.

Persze ne told túl az automatizált hírleveleket, csak csínján a push tartalmakkal. Viszont ha a fenti admin feladatokat automatizálod, a csapatod tagjai valószínűleg imába foglalják majd a neved.


Beszéljük meg, hogy a Te céged bevétele hogyan növelhető automatizációval!